Nytt år, ny situation

Ojojoj. Livet alltså. Så oförutsägbart. Sedan senaste två inläggen har det hänt mycket. För det första är reseplanerna avblåsta av olika anledningar; branden i Australien fick i alla fall mig att tveka, både för att vi ju inte vet hur det kommer se ut där vid samma tid nästa år och för att klimatförändringarna blev ännu mer uppenbara. Det kändes helt enkelt inte bra. Sedan kom Corona, med allt vad det innebär. Framtiden är oviss gällande mycket och att boka en resa vore rent idiotiskt, även om den skulle ligga långt fram i tiden. Något mer som gjorde att vi bestämde oss för att inte resa, var att det är osäkert med jobb för en av mina kompisar och efter sommaren är det faktiskt inte helt klart vad jag gör heller. Hehe. Detta är dock självvalt. Innan jul kände jag att jag började ledsna på mitt jobb. Jag trodde att det bara var att jag behövde ledighet, men de lediga dagarna över jul och nyår hjälpte inte och jag känner att jag behöver göra något annat. Jag brinner inte för det jag gör. Därför funderar jag faktiskt på att plugga till hösten! Något inom miljö och hållbarhet. Jag vet att jag är en extremt velig och rastlös person, men ja, jag får helt enkelt anpassa mitt liv efter det för jag kommer inte att förändras har jag insett. Men ja, inget är säkert, jag har inte sökt än och det är bara mars. Vänta ett halvår så får vi se hur det ser ut då haha.
 
Men sen. Till det viktigaste. Jag har hittat hem. Vad gäller relationer alltså. Apropå det som jag skrev om näst senast. Det låter ju givetvis helt galet eftersom det bara var ca 4 månader sedan jag skrev att jag återigen satt och mådde dåligt. Men situationen är helt förändrad och jag är så lycklig. Allt känns så rätt denna gång, även om det finns vissa omständigheter som är knepiga (som dock inte påverkar förhållandet, inte just nu i alla fall). Saknaden från för två år sedan har äntligen försvunnit i och med detta och jag har insett att känslorna som finns nu fanns stora delar av förra året också, fastän jag inte fattade det/ville erkänna det för mig själv. Men eftersom mitt kärleksliv inte direkt varit spikrakt vågar jag inte riktigt tro på detta än, att det verkligen kommer att gå bra på lång sikt (positiv tjej), men det vet man ju i och för sig aldrig. Så just nu ska jag bara njuta!
 
Tror att det var allt för denna gång! Kanske tillräckligt hehe.
 
Take Care // E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0