Ständiga förändringar

Hallå!
 
Som vanlig är jag dålig på att uppdatera och som vanlig har det hänt massor sedan jag skrev senast. Just nu sitter jag i min alldeles egna lägenhet i Gävle! Japp, det blev så att jag köpte en här! Vägde för- och nackdelar med alla alternativ som jag hade och kom fram till att detta var bäst för mig just nu. Jag trivs på jobbet och vill därför inte söka annat dietistjobb och just nu vill jag jobba som dietist. Kände mig inte redo att påbörja en helt ny utbildning. Så detta känns bra just nu, vilket är det viktigaste! Nytändningen vad gäller jobbet har tack och lov hållit i sig och jag har tack vare det tagit på mig en del nya saker (som att prata i radio!!!), vilket gör det ytterligare roligare. Mer varierande arbetsuppgifter, jag utvecklas och kan förhoppningsvis höja lönen något med hjälp av det hehe.
För att inte tala om att slippa pendla. Det är som en helt annan värld. Jag får sova en timme längre, äta frukost hemma, cykla till jobbet på 5 minuter och är hemma innan klockan sju efter att ha tränat. Det är helt fantastiskt. Sdan finns det ju nackdelar med allt; jag saknar vänner och familj i Bollnäs. Men man kan inte få allt och jag är just nu väldigt nöjd med mitt val och trivs väldigt bra i lägenheten. Det ska också bli roligt att lära känna Gävle mer!
Men jag nöjer mig ju sällan med den vanliga vardagen utan att göra något extra. Därför har jag bestämt mig för att prova en sak som jag lite då och då funderat på att prova; att deffa. Jag har läst på väldigt mycket och sedan tre veckor tillbaka ändrat min kost och träningsupplägg utifrån det som jag har lärt mig. Planerar att hålla på ca 3 månader och jag får se vad som händer, om det går som jag hoppas. Mycket spännande och motiverande är det i alla fall.
Och som den rastlösa människa jag är har jag sökt kurser till hösten på deltid och distans, en spanskakurs och tre som handlar om miljö, klimat och hållbarhet. Rätt säker på att jag vill läsa spanskakursen i alla fall, eftersom jag verkligen vill hålla i det nu. Just nu fokuserar jag på att trivas och vara nöjd med livet här hemma, men jag kan inte förneka att tankar på att livet borde kunna vara mer spännande finns kvar. Med andra ord fler utlandsresor/plugga utomlands o.s.v. Men i vilket fall som helst måste jag spara pengar och försöker därför göra livet här hemma så meningsfullt som möjligt. Jag måste ändå säga att det just nu känns helt okej, at least for now hehe...
Som om inte det jag skrivit vore nog har jag gått och skaffat mig en tatuering! Helt plötsligt på resan när en tjej berättade om en tatuering som hon skulle göra, blev det självklart för mig att jag också skulle göra en och vilket tema den skulle ha. Så nu har jag en världskarta på insidan av vänster överarm och är otroligt nöjd.
 
Nej, nog babblat för denna gång!
 
Take Care // E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0