Aussie plans

Nu haglar inläggen tätt! Åtminstone 2 st hehe.
Men jag kom ju på att jag var så inne i mitt självömkande större delen av förra inlägget att jag glömde berätta om mina eventuella framtida resplaner!! Japp, sådana har faktiskt börjat formas igen, närmare bestämt redan i somras. Då var de otroligt vaga, nu aningen starkare även om de fortfarande är högst preliminära. Som rubriken antyder är det denna gång andra sidan världen som är aktuell, nämligen Australien och Nya Zeeland! Oceanien är den enda världsdel som jag ännu inte har besökt och då jag har en lika resintresserad kompis (som jag redan besökt 3 världsdelar med) som har samma världsdel kvar och vill besöka den innan 30 års ålder är det på tiden att börja planera! Den vaga plan som finns nu ser ut som så att i början av januari 2021 ger vi (plus förhoppningsvis en till kompis) oss av på en 2 månader lång resa; 4 veckor i Australien, 2 veckor på Nya Zeeland och 2 veckor någonstans i Asien på vägen hem, eventuellt Vietnam och Singapore. Hur underbart?? Det som inte riktigt är lika underbart är att det såklart kostar en del och jag badar ju inte direkt i pengar efter resan förra året plus lägenhetsköp detta år. Hehe. Men jag spar så gott jag kan och det är ju fortfarande lite drygt ett år kvar, så det ska nog gå! En annan baksida, om man nu ska vara sådan, är klimataspekten. Jag får så dåligt samvete bara jag tänker på det. Att flyga till andra sidan jorden. Det går liksom inte att försvara, fastän jag gör så mycket jag bara kan här hemma i Sverige gällande mat, konsumtion, återvinning, bilåkande o.s.v. Det är ju inte direkt min första långresa. Detta har fått mig att tveka, men samtidigt har min dröm sedan många år tillbaka varit att besöka alla världsdelar. Det är så svårt, ett otroligt dilemma för mig. Jag tänker att jag kanske kan göra detta och sen får det vara slut på flygresor. I Europa kan man resa med tåg. Dock har jag ju sedan jag lämnade Sydamerika längtat tillbaka till den delen av världen och Mexico är ju ett dörmresemål... Åh, jag blir galen. Det kommer även vara otroligt svårt att sluta flyga kortare helt, då ingen av mina kompisar är intresserade av att tåga ner i Europa. Men det får bli ett senare problem.
Nu blev det här rätt negativt ändå känner jag, haha. Aja, inget är bestämt och bokat än, men om det blir av kommer det att bli grymt! Jag kommer i så fall att fira min 28-årsdag på Nya Zeeland, det tackar man ju inte nej till.
 
Just i skrivande stund lyssnar jag på julmusik, snön virvlar utanför fönstret och mina första veganska lussebullar är på jäsning. Inte så tokigt!
 
Take Care // E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0