Verano

God kväll!
 
Sitter just nu lite hängig hemma i lägenheten. Är hemma från jobbet andra dagen i rad på grund av förkylning och medföljande trötthet. Så passar på att blogga! (Som att det är första gången på 3 månader som jag har haft tid med det.. Det är det inte även om det nstan känns så hehe.)
Jaha, juni?! 21 juni till och med. Det blev sommar i år också. Även fast det inte känns riktigt så med tanke på att jag inte har gått på sommarlov i år som alla andra år så länge jag kan minnas (förutom 2013). Dessutom är det ingen direkt sommarvärme. De senaste månaderna har bara rullat på med jobb, tidiga morgnar och sena kvällar. Men lite roligt har hänt också! Däribland en mexikansk fest i helgen för att fira Luis pappas 50-årsdag! Väldigt roligt men antagligen anledningen till att jag sitter hemma sjuk nu hehe. Lite sömn och en kall natt utomhus. Nu när jag väl bestämde mig att vara hemma från jobbet och tillåta mig att slappna av känner jag hur fruktansvärt trött jag är, helt slut. Jag tror att det är senaste halvåret har tagit mer på mig än vad jag trott; direkt från examen till heltidsarbete med pendling. Men nu är det bara 3 veckor kvar, helt sjukt. Sedan är jag ledig i 6 (!!) veckor. Har inte varit ledig så länge i sträck på 5 år så det ska bli himla skönt. Hösten då? Jo den ser ut som så att jag faktiskt kommer att fortsätta jobba i Gävle, men på timmar och ca 30 %. 75 % kommer att bestå av studier på distans, lite olika kurser; mat, miljö och spanska. Kanske inte som jag hade hoppats att hösten skulle se ut, men trots väldiga anträngningar att få dietistjobb runt Bollnäs har jag inte lyckats så det får bli såhär, det blir säkert bra. Detta är då höstterminen, sedan är det oklart igen. Stressen att skaffa fast jobb för att det ska se bra ut på CV:t börjar smyga sig på samtidigt som den ständiga längtan efter att resa ligger kvar och gnager och inte vill lämna mig i fred. Ja, hur jag ska få ihop livet är lite av en gåta. Det får framtiden utvisa helt enkelt. Och för att fortsätta på samma spår är det lika oklart med boende. Vi vill ifrån ettan, men sedan går våra meningar isär så vi få se hur det blir med det också.
 
 
Två bilder från helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0