En era är över

I morse satte jag mig i bilen för att för sista gången åka mot Uppsala. I alla fall i den här eran av mitt liv. Både jul och nyår har redan passerat och jag har haft det både bra och mindre bra. En vecka innan jul fick jag influensan (den "vanliga" dock, inte maginfluensan tack och lov!) och jag upptäckte då att jag aldrig haft det tidigare. Jag mådde så fruktansvärt dåligt med alla möjliga olika symptom och tog mig inte ens ur lägenheten, knappt ur sängen, på fem dagar. Jag hann bli bättre innan jul, men var fortfarande helt orkeslös och på julafton blev jag dessutom illamående, vilket höll i sig i tre dagar och gjorde att jag var tvungen att skjuta på resan ner till Halmstad och Göteborg en dag. Missade därmed trippen till mina kusiner i Göteborg och åkte direkt till Halmstad. Men men, det kunde ha varit värre. Det kan nästan alltid vara värre. Förutom det har jag haft det bra och mysigt och nyår var jätteroligt! Ett stort plus var även att få träffa min bror igen efter att inte ha setts på nästan ett halvår!
Nu är jag som sagt tillbaka i Uppsala för en och en halv vecka innan jag flyttar till Alfta och blir sambo! Den meningen trodde jag aldrig att jag skulle skriva eftersom jag mycket bestämt har sagt till Luis att jag aldrig kommer att flytta dit haha. Det blir sällan som man har tänkt sig. Dock är jobbet i Gävle ett vikariat till juli, så planen är att bo i Alfta sommaren ut och sedan flytta, oklart var. Men min mor berättade idag att hon bara hade tänkt stanna i Bollnäs i 3 år och nu har hon bott här i 35 år, så man vet aldrig hehe. Men nej, hua, inte Alfta längre än till efter sommaren.
Något som kastat en liten skugga över "jullovet" är uppsatsen. Den har hängt över mig, speciellt på grund av att jag måste få godkänt på den. Annars kan jag inte börja jobba. Hur pinsamt skulle inte det vara att behöva tala om?! Men den är skriven och inlämnad och nu är det "bara" opponeringen kvar om fem dagar, så än så länge finns det hopp. Det ska nog gå bra.
 
Nu kör vi sista veckan innan EXAMEN!!! :D
 
Take Care // E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0