Hälsningar från Alftabon

Hallå!
 
Nu sitter jag i mitt nya hem på Östra Kyrkogatan i Alfta. I lägenheten som jag delar med min pojkvän, numera min sambo. Min älskade andra hälft. Det känns så otroligt bra. Att få bo tillsammans och ses varje dag och sova tillsammans varje natt.. det är det här jag har längtat efter de senaste åren <3 Inte nog med det, jag har nu jobbat 3 veckor på mitt nya jobb. Som dietist inom primärvården i Gävle. Även det känns himla bra. Det har hittills gått bra och jag trivs. Det enda jag känner är att vi inte fått tillräckligt mycket på fötterna om de diagnoser som vi nu ställs inför att hjälpa patienter med. Även om man läser på så känns det ibland som att patienterna vet mer än man själv om vissa diagnoser haha. Men men, man lär sig väl med tiden. 
Eftersom jag jobbar i Gävle och bor i Alfta blir det en del pendling, 3,5 timme varje vardag närmare bestämt. Det blir inte mycket av varken sömn eller fritid, men hittills har det gått och jag är inställd på att det kommer att fungera under hela den här perioden. Det är liksom bara att bestämma sig och göra det bästa av det. Exempelvis utnyttja tågresan hem genom att läsa en spanskabok!
Inte bara att bo med Luis känns bra, att ha min bästa vän Malin nära är fantastiskt och att bo nära mamma och pappa och träffa dem oftare är mysigt. Just det trodde jag inte att jag skulle känna "behov" av och det är väl ett starkt ord nu också, men det känns väldigt bra att träffa dem oftare. Till exempel har jag och min kära mor just haft en väldigt fin och mysig dag i Järvsöbacken! Och just nu sitter jag i soffan medans min sambo (älskar att säga/skriva det haha) fixar middag åt oss i köket. Och det är inte vilken middag som helst, utan för att fira att jag fyller 24 år i morgon! Så det verkar bli 3-rättersmiddag och jag får inte ens kika in i köket. Hihi <3 Men 24, hallå?! Aja, jag tjatar om det varje år så kanske inte behöver bli långrandig den här gången om att tiden går fort och att det är helt sjukt att jag redan fyller 24. Det ska i alla fall firas vidare i morgon genom Nutellapannkakor till frukost som jag har bestämt och sedan på kvällen ska vi hem till mamma och pappa och äta middag och tårta. Inte så dumt att fylla år ändå haha.
Ytterligare en sak som har hänt är att jag, Helena och Sofie har bestämt oss för att åka till Afrika! Så sjukt haha. 2 veckor i Tanzania med safari och på paradisön Zanzibar med sol och bad, hur underbart?!?! Hel fantastiskt säger jag. Priset är dock inte lika fantastiskt, men det kommer att vara värt det. Mer om detta kommer garanerat i inlägg senare under våren.
 
Vill avsluta med att skriva till mitt framtida jag när jag tittar tillbaka och läser det här att jag känner mig lyckligare och mer tillfreds med livet än på länge. Det känns så underbart!
 
Take Care // E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0