Resa på resa

Hallå!
 
Äntligen har jag fått stilla mitt resbegär lite grann! Sedan jag skrev sist har jag hunnit med en vecka i Montenegro och 2 veckor i Afrika! Fantastiska resor. Veckan i Montenegro med Luis var underbar, vi åkte på massa utflykter, bland annat till Albanien och upp i Montenegros berg, solade och badade och bara myste och åt massa gott. I värmen. Åh så varmt och skönt det var, som jag har saknat att kunna gå i shorts och linne dygnet runt utan att frysa. Det var vår första egna resa tillsammans (på över 6 år!!) och båda var supernöjda. Undrar vart det blir nästa gång? Hehe..
Resan till Afrika var också grym. Såklart. Bara att uppleva en ny världsdel, så olik Europa, var så häftigt. För att inte tala om alla vilda safaridjur vi fick se på nära håll eller veckan på paradisön Zanzibar, som verkligen var som på alla Googles bilder. Utöver det besökte vi en masaiby och fick lära oss hur de levde. Utan rinnande vatten och el, i små lerhyddor som de fick vakta mot lejon på nätterna med spjut. Hur coolt?! Hur vi bodde varierade, från lyxhotell till (stor och fina) tält på savannen där zebror stod och betade utanför på kvällarna och en giraff kom förbi-spatserande. Vilken upplevelse. Tyvärr mådde jag illa rätt mycket under resan, antagligen på grund av malariatabletterna. Jag vägrade dock detta låta förstöra för mycket.
Däremot; hur underbar och häftig resan än var har jag insett hur otroligt mycket personer betyder och paradiset på jorden är inte en specifik plats, utan vem/vilka man delar platsen med <3
 
Take Care // E
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0